Ανοικτά Πε.Δ.Ι.Α. _______________ TO 1o ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΑΜΙΓΕΣ BLOG-PORTAL ΕΙΔΗΣΕΩΝ ________________ - Κάνετε το πέρασμά σας καθημερινό! - Εδώ, εκτός από τα σχόλιά μας, θα βρείτε απλά, εύκολα και γρήγορα, τα καλύτερα posts από πλήθος sites με ειδήσεις για οικονομία, εθνικά, διεθνή, αθλητικά, σοβαρά και λιγότερο σοβαρά αλλά σχεδόν ποτέ... κουτσομπολιά! - Και μαζί με αυτά, πλήθος χρηστικών πληροφοριών και widgets βοηθημάτων γραφείου! _______________ The 1st Greek, NEWS-dedicated, BLOG-based, PORTAL _______________

ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΕΣ!... (1εικόνα=1000λέξεις, 1γελοιογραφία=πόσες 1000άδες;) http://anoikta-pedia.blogspot.gr/ feeds/posts/default?alt=rss ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
τρέχοντος μηνός
 - 

Μήπως είναι σήμερα...
η τυχερή σου μέρα;


|
powered by Surfing Waves
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ...
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ...
ΤΟΠΙΚΕΣ...
Tο τραγούδι του μήνα: 18.03.2020
"bRIGHTSIDE"
Arrested Youth

let's keep it...
on the Brightside
...

Hell-As-Gradio!
...our very own and favorite web radio!

Just because... "Hell" may be Heaven if it comes from that special part of the wor(L)d... Hellas
& just because... you like it!
Listen to Hell-As-Gradio!



ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ...

                        - Editorial (so to speak...)



Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Οι "ιστορίες" του ΕΛ.ΣΤΑΤ και οι "ένοχες" σκοπιμότητες... που προς το παρόν ας τις λέμε απλά... "ύποπτες"...

Ένα εξαιρετικό άρθρο της κ. Σοφίας Βούλτεψη (να της ευχηθούμε χρόνια πολλά για τη γιορτή της) η οποία καταφέρνει να διατηρεί την ψυχραιμία της και την αυτοσυγκράτηση της δεοντολογικά ορθής δημοσιογραφίας, μέχρι το τέλος του άρθρου!


Τα συμπέρασμα, αυτά που λέγονται και αυτά που ευκόλως εννοούνται, από τα δεδομένα που παραθέτει, είναι συντριπτικά για τους υπευθύνους..., είτε, αναφερόμαστε μεμονωμένα σε μέλη του κυβερνητικού σχήματος, είτε, στην κυβέρνηση στο σύνολό της...

Διαβάστε το στην ηλεκτρονική της εφημερίδα, Ελεύθερη Ζώνη, στο link: http://www.elzoni.gr/html/ent/633/ent.13633.asp, ή στην αναδημοσίευσή μας παρακάτω:


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



Οι «Ουίνστον» να μας δείξουν τον εχθρό (και στην ΕΛ.ΣΤΑΤ)
20/09/2011

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Αν καταλάβαμε καλά, ακολουθείται η γνωστή προπαγανδιστική πρακτική της πλημμυρίδας. Ο υπουργός των Οικονομικών εμφανίζεται τουλάχιστον μία φορά την ημέρα στους τηλεοπτικούς δέκτες – κατά προτίμηση την ώρα των δελτίων ειδήσεων, αλλά και σε πανεθνικό δίκτυο με διακοπή κάθε άλλου προγράμματος - και σε απευθείας μετάδοση προσπαθεί να επιβάλει τις εκάστοτε κυβερνητικές αποφάσεις, σχεδόν πάντα αλλοπρόσαλλες, υπό πίεση, της τελευταίας στιγμής και μη εφαρμόσιμες – όπως έγινε αντιληπτό και από την τρόικα.


Με έπαρση, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, χωρίς μια λέξη για το καλοκαίρι που χάθηκε ολόκληρο, με γενικολογίες ως προς την δημόσια σπατάλη, επιτίθεται στους πάντες και στα πάντα, παριστάνοντας ότι δεν κατανοεί πως ούτε ο ιδιωτικός τομέας χρεοκόπησε, ούτε οι πολίτες.  Αυτό που χρεοκόπησε είναι το κράτος, το οποίο επί δεκαετίες διαχειρίζονται ανίκανοι και αφιλότιμοι.



Την τελευταία φορά που οι Έλληνες έβλεπαν τόσο συχνά στις τηλεοράσεις, σε εθνικό δίκτυο και σε απευθείας μετάδοση το ίδιο πρόσωπο καθημερινά να τους... κανοναρχά, ήταν επί χούντας. Και το πρόσωπο ήταν ο Γεωργαλάς!



Οφείλουν, όμως, να αντιληφθούν πως αυτού του είδους οι επιχειρήσεις επιβολής της «κυρίαρχης άποψης», αποδίδουν σε δύο περιπτώσεις:



Α) Όταν έχει καταργηθεί το δημοκρατικό πολίτευμα και επομένως η προπαγάνδα συνοδεύεται και από τα τανκς στους δρόμους. Αυτή η προϋπόθεση δεν συντρέχει αυτή τη στιγμή και επομένως τα τανκς της προπαγάνδας προχωρούν χωρίς ερπύστριες.



Β) Όταν ρέει άφθονο το χρήμα και επομένως στον λαό προσφέρεται επαρκής άρτος, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τα προπαγανδιστικά θεάματα αδιαμαρτύρητα.



Μόνο με την προπαγάνδα, χωρίς καμία άλλη κίνηση, χωρίς ευρώ στην τσέπη, με συνεχή χαράτσια, σε συνθήκες δημοκρατίας δεν μπορεί να υπάρξει το επιθυμητό από τους προπαγανδιστές αποτέλεσμα.



Μέχρι στιγμής, από όλη αυτήν την πολυλογία δεν έχει προκύψει τίποτε άλλο εκτός από ένα ακόμη χαράτσι, του οποίου η είσπραξη αμφισβητείται από τους ίδιους τους δανειστές.



Υπενθυμίζω επίσης πως όταν ο Ουίνστον Τσόρτσιλ υποσχέθηκε στον βρετανικό λαό «αίμα και δάκρυα», η Ευρώπη δεχόταν την επίθεση των ναζιστικών στρατευμάτων και των στούκας.



Και ο Τσόρτσιλ υποσχόταν στους Βρετανούς να τους σώσει από τον απεχθή εισβολέα που άκουγε στο όνομα Αδόλφος Χίτλερ.



Από ποιους προτίθεται να μας σώσει ο… Ουίνστον Βενιζέλος και μας υποσχέθηκε προχθές και αυτός «αίμα και δάκρυα»; (Παρεμπιπτόντως, ο κύριος πρωτοσέλιδος τίτλος της εφημερίδας «Τα Νέα» ήταν και πάλι «Αίμα και δάκρυα», στις 17-18 Απριλίου του 2010 και έκτοτε και αίμα είχαμε και δάκρυα, αλλά ο εχθρός δεν έχει νικηθεί).



Και αυτό έχει συμβεί, διότι η πλημμυρίδα της προπαγάνδας δεν επιτρέπει στον λαό να δει – και κυρίως να βρει τα μέσα για να πολεμήσει - τον πραγματικό του εχθρό.



Έτσι, η προπαγάνδα επιτρέπει στον κ. Βενιζέλο να δηλώνει πως θα μας σώσει από τον εαυτό του, καθώς επί δεκαετίες, ως τμήμα του πολιτικού συστήματος έλαβε μέρος σ’ αυτό το όργιο.



Φυσικά, δεν μπορούν να μας σώσουν. Ενδεχομένως και να μην θέλουν, αν κρίνουμε από τις αποκαλύψεις σχετικά με τα φουσκωμένα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ που εκτίναξαν το έλλειμμα και αποτέλεσαν την δικαιολογητική βάση για τα σκληρά – πλην όμως μη αποδοτικά – μέτρα.



Αν ήθελαν να μας σώσουν, τότε θα είχαν εγκαίρως αντιμετωπίσει τις επιθέσεις από το εξωτερικό – όχι τόσο της επίσημης Γερμανίας, όσο διαφόρων άλλων, όπως είναι το περιοδικό Focus και διάφοροι αλαζόνες υπουργοί προερχόμενοι από τις χώρες του Άξονα (παλαιού και νέου).



Αν δεν μπορείς να στείλεις το μήνυμα σε όλους τους προκλητικούς απογόνους των ναζί – διότι αυτά δεν τα λένε οι δημοκράτες Γερμανοί, ούτε η επίσημη Γερμανία – πως οφείλουν να σέβονται και να υποκλίνονται στην Ελλάδα, τότε τι παριστάνεις τον Ουίνστον Τσόρτσιλ. 


Αν δεν απατώμαι, άλλα έλεγε για την Ελλάδα ο Τσόρτσιλ – οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες και τα λοιπά.

Θα πείτε, με τους τόκους των αρχαίων και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου θα ζούμε; Θα κλέβουν όλοι και θα έρχονται οι ξένοι να πληρώνουν;Όχι! Πλην όμως, αν δεν μπορείς ή να βάλεις σε τάξη τη χώρα σου ή να ξεκουμπιστείς, κάτι πρέπει να κάνεις. Αν έχεις τόσο θράσος, ώστε να κλέβεις, να κακοδιαχειρίζεσαι, να κατασπαταλάς, να μοιράζεις υποσχέσεις, λεφτά και ρουσφέτια, τότε πρέπει τουλάχιστον να έχεις το θράσος του «νταβατζή».Να μπορείς δηλαδή να πας να πεις πως «ακούτε εδώ, εμείς είμαστε κάτι περίεργοι τύποι που την κρίσιμη ώρα ορμάμε και σας σώζουμε, αλλά σε όλες τις άλλες περιόδους πρέπει να μας πληρώνετε για να καθόμαστε και να φιλοσοφούμε». Να μπορείς να ανεμίσεις μπροστά τους τις καταθέσεις των ίδιων των ναζί στη Δίκη της Νυρεμβέργης.Να μπορείς να πας να τους πεις πως ακόμη και αν έχουν δίκιο, οφείλουν προηγουμένως να επιστρέψουν το κατοχικό δάνειο, το οποίο οι ίδιοι είχαν αναγνωρίσει και είχαν πληρώσει και δυο δόσεις, για να σταματήσουν μετά – αλλά πώς να τα πεις όλα αυτά όταν κρατάνε στο χέρι ολόκληρο το πολιτικό σύστημα της χώρας, που ο λαός μέχρι τώρα προσκυνούσε και συνωστιζόταν στα γραφεία του και μόλις τώρα κατάλαβε (αν κατάλαβε) περί τίνος επρόκειτο.Μα, θα ρωτήσει κανείς, πρέπει να γίνουμε νταβατζήδες; Δεν μπορούμε να ξεφορτωθούμε αυτούς τους άχρηστους και να μπούμε σε μια τάξη;Φυσικά. Αλλά, όπως βλέπετε, παραμένουν γαντζωμένοι στην εξουσία χωρίς να κάνουν ούτε το ένα, ούτε το άλλο, ούτε το τρίτο.Μάθαμε μάλιστα πως σήμερα, στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής έχει προσκληθεί μόνο ο πρόεδρος της ΕΛ.ΣΤΑΤ και όχι τα καταργημένα επισήμως και ανεπισήμως υπόλοιπα μέλη που έχουν διαφωνήσει με τα καινούργια greek statistics και οι οποίοι είναι σοβαροί και διακεκριμένοι στατιστικολόγοι, που δεν έχουμε κανέναν λόγο να αμφισβητήσουμε.

Αν, έστω σε δεύτερη φάση, δεν κληθούν και οι υπόλοιποι, τότε η Βουλή θα είναι συνένοχη.

Και επειδή πρόκειται για φουσκωμένα στοιχεία που οδήγησαν στην έκρηξη του ελλείμματος του 2009, με αποτέλεσμα το «αίμα» και τα «δάκρυα» του Ουίνστον Βενιζέλου – και προηγουμένως του… Ουίνστον Παπακωνσταντίνου – οι βουλευτές οφείλουν να ενεργήσουν άμεσα και προς υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος.Το υπόμνημα που απέστειλε χθες ο οικονομολόγος, στέλεχος της ΕΛ.ΣΤΑΤ και ex officio μέλος του Δ.Σ, βάσει του νόμου, Κώστας Σκορδάς, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας. (Βλέπε εδώ όλο το υπόμνημα).Λέει σαφώς ότι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2010, σημειώθηκαν θυελλώδεις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΕΛ.ΣΤΑΤ, στη διάρκεια των οποίων ο πρόεδρος Α. Γεωργίου αρνείτο πεισματικά να εντάξει στην ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων αυτών το σοβαρό θέμα του ελλείμματος.Τελικά, στις 8 Οκτωβρίου 2010, όπως αναφέρει ο κ. Σκορδάς, το θέμα που κυριάρχησε ήταν το αναθεωρημένο έλλειμμα (15,4% τελικα), οπότε και ο πρόεδρος ενημέρωσε πως στον υπολογισμό του ελλείμματος θα εντάσσονταν στοιχεία από της ΔΕΚΟ και άλλους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, χωρίς να παράσχει οποιαδήποτε εξήγηση – πράγμα το οποίο και έκανε χωρίς απόφαση της Αρχής, λόγω των έντονων διαφωνιών των μελών του Δ.Σ. Για την υπόθεση αυτή φέρουν βαριές ευθύνες οι κυβερνώντες, με πρώτον και καλύτερο τον τότε υπουργό Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος, όταν την προηγούμενη εβδομάδα ξέσπασε το (ήδη πνιγμένο από τις απανωτές τηλεοπτικές εμφανίσεις του Ουίνστον Βενιζέλου) σκάνδαλο, μας κάλεσε να συνειδητοποιήσουμε την οικτρή κατάσταση στην οποία βρέθηκε η χώρα και αποκάλεσε «συνωμοσιολογία» τις σοβαρές καταγγελίες.

Αν είναι έτσι, τότε ο κ. Παπακωνσταντίνου οφείλει να δώσει κάποιες εξηγήσεις:

Στις 30 Ιουνίου 2010, το υπουργείο των Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την επιλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής (που έκτοτε κοιμάται τον ύπνο του δικαίου). Και ιδού τι έλεγε εκείνη η ανακοίνωση: «Την επιλογή των τεσσάρων μελών για το Διοικητικού Συμβούλιο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που ορίζονται από τη Βουλή των Ελλήνων έκανε χθες, Τρίτη 29 Ιουνίου, η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου. Το Υπουργείο Οικονομικών για τη διαμόρφωση της πρότασής του δημοσιοποίησε προκήρυξη των θέσεων στο διαδίκτυο, στον ελληνικό και ξένο Τύπο και συγκέντρωσε έναν σημαντικό αριθμό υποψηφιοτήτων. Τα βιογραφικά των υποψηφίων αξιολογήθηκαν αναλυτικά βάσει των κριτηρίων που έθετε ο νόμος. Η πρόταση του Υπουργού Οικονομικών που έγινε εχθές δεκτή από τη Διάσκεψη των Προέδρων, με πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων, περιλάμβανε τα εξής μέλη: 
  • Πρόεδρος: Ανδρέας Γεωργίου (έως τώρα Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος, Τομέα Στατιστικής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, απόφοιτος του Amherst College-ΗΠΑ, Διδάκτορας του Πανεπιστήμιου του Michigan-ΗΠΑ)
  • Αντιπρόεδρος: Νικόλαος Λογοθέτης (Στέλεχος ιδιωτικού τομέα σε θέματα ολικής ποιότητας, Διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Nottingham – Μ. Βρετανία, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Στατιστική Επιστήμη από το Πανεπιστήμιο του Sheffield - Μ. Βρετανία)
  • Μέλος: Ζωή Γεωργαντά (Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Leeds - Μ. Βρετανία, Καθηγήτρια Στατιστικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας)
  • Μέλος: Ανδρέας Φιλίππου (Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Wisconsin Madison – ΗΠΑ, καθηγητής Στατιστικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, πρώην Υπουργός Παιδείας της Κυπριακής Δημοκρατίας και μέλος της Βουλής της Κυπριακής Δημοκρατίας)

Τα παραπάνω πρόσωπα χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης και αποτελούν εξαιρετικές επιλογές για τις κρίσιμες θέσεις των μελών του Δ.Σ. της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και θα συνδράμουν ουσιαστικά στο έργο της Αρχής».


Ώστε έτσι; «Χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης και αποτελούν εξαιρετικές επιλογές»; «Θα συνδράμουν ουσιαστικά το έργο της Αρχής»;

Και τότε γιατί επιτρέψατε – υπουργοί, διάσκεψη προέδρων, επιτροπή οικονομικών – να καταργηθούν στην αρχή σιωπηρά και μετά με τον γνωστό ηχηρό τρόπο;Πώς είπατε; Κάνατε λάθος στις επιλογές σας; Μα τότε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Διότι μπορεί να κάνατε λάθος και στις άλλες επιλογές σας, όταν κωλυσιεργούσατε εγκληματικά μέχρι να οδηγήσετε τη χώρα στην τρόικα, όταν υπογράφατε άρον-άρον το μνημόνιο χωρίς καμιά διαπραγμάτευση και όταν συνεχίσατε να κωλυσιεργείτε, έχοντας συμπληρώσει αυτή τη στιγμή δύο χρόνια απόλυτης αδράνειας…




::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Δείτε ακόμη το υπόμνημα Κ. Σκορδά... Η ιστορία θα έχει εξελίξεις...

Διαβάστε το στο link:

H όπως παρατίθεται παρακάτω, σε αναδημοσίευση:


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΕΘΗΚΑΝ ΥΠ΄ ΟΨΙΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΥπόμνημα – κόλαφος για την ΕΛ.ΣΤΑΤ
20/09/2011
Εξαιρετικά αποκαλυπτικό είναι το υπόμνημα του μέλους του Δ.Σ. της ΕΛ.ΣΤΑΤ Κ. Σκορδά προς την Επιτροπή Οικονομικών. 

Το παραθέτουμε αυτούσιο προς εξαγωγήν συμπερασμάτων, ενόψει της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής. 

  

Προς Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων
της Βουλής των Ελλήνων 

Αθήνα, 19.09.2011 

Θέμα: Τρόπος λειτουργίας και έργο ΕΛ.ΣΤΑΤ 

1. Με το από 15.09.2011 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη Γραμματεία της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων μού ζητήθηκε να ενημερώσω τα Μέλη της εν λόγω Επιτροπής σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και το έργο της ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Επ’ αυτού θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: 


2. Με το υπ’ αριθ. 270/22.06.2010 έγγραφο του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος επελέγην ως Μέλος της ΕΛ.ΣΤΑΤ, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 1 του Ν.3832/2010 (ΦΕΚ Α΄ 38 / 09.03.2010). Κατόπιν τούτου, ορίσθηκα Μέλος της Αρχής με την ΥΑ 7999/Α1-6065 (ΦΕΚ 265 τ. Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημοσίου Τομέα / 02.08.2010,). Μετά τη δημοσίευση του εν λόγω ΦΕΚ
ορισμού των Μελών της Αρχής συγκροτήθηκε σε σώμα το συλλογικό όργανό διοίκησής της, το οποίο και πραγματοποίησε την πρώτη συνεδρίασή του την 03.08.2010. Σημειωτέον, επομένως, ότι από τη δημοσίευση του Νόμου για την ίδρυση της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (09.03.2010) έως τη δημοσίευση της Απόφασης για τον ορισμό των Μελών (02.08.2010) παρήλθε διάστημα περίπου πέντε (5) μηνών. 



3. Τον Πρόεδρο της Αρχής, κ. Α. Γεωργίου, καθώς και τα λοιπά Μέλη της Αρχής, συνάντησα και γνώρισα για πρώτη φορά στην πρώτη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής. Ήδη τότε δήλωσα την ειλικρινή μου πρόθεση να συμβάλω στο μέγιστο βαθμό και να καταβάλω κάθε προσπάθεια για την ευόδωση του σκοπού της Αρχής και την κατοχύρωση της πραγματικής θεσμικής και λειτουργικής της ανεξαρτησίας και της αξιοπιστίας των επισήμων ελληνικών στατιστικών
στοιχείων. Μάλιστα, ενόψει συγκρότησης της Αρχής σε σώμα, και δεδομένης της πολύμηνης καθυστέρησης στον ορισμό των Μελών της, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. είχε ήδη προβεί σε πρώτη επεξεργασία των βασικών λειτουργικών θεμάτων της τέως Γ.Γ. Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, εργασία την οποία και τότε έθεσε υπόψη του Προέδρου και των Μελών της Αρχής, προκειμένου να μας συνδράμει στο έργο μας και να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση
στην οργάνωση της διοίκησης και λειτουργίας της νέας Αρχής. 



4. Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2010 άρχισαν να διαφαίνονται δυσχέρειες στη λειτουργία του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής. Συγκεκριμένα, τα προβλήματα που άρχισαν να αναδεικνύονται αφορούσαν στον τρόπο συνεργασίας μεταξύ των Μελών της Αρχής: Ενώ η δεύτερη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής είχε προγραμματισθεί για την 03.09.2010 (η πρώτη έλαβε χώρα την 03.08.2010), δεν εντάχθηκαν στην ημερήσια διάταξη μείζονος σημασίας θέματα των οποίων την ένταξη ζήτησαν Μέλη της Αρχής. Ειδικότερα, και δεδομένης της κρίσιμης προβληματικής σχετικά με το έλλειμμα, ζήτησαν τότε Μέλη της Αρχής, και ιδίως η κ. Ζ. Γεωργαντά, να ενταχθεί στην ημερήσια διάταξη το εν λόγω θέμα και να συζητηθεί αναλυτικά. 



Επίσης, ζήτησα να ενταχθεί στην ημερήσια διάταξη και να συζητηθεί ο προϋπολογισμός της Αρχής, δεδομένου και ότι επίκειτο η Απογραφή Κατοικιών και Πληθυσμού, η οποία συνεπάγεται σημαντικό κόστος. Παρά ταύτα, ο Πρόεδρος της Αρχής αρνήθηκε πεισματικά την ένταξη αυτών των θεμάτων στην ημερήσια διάταξη της 03.09.2010, συζητήθηκαν δε στην εν λόγω συνεδρίαση άλλα θέματα, δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με αυτά. 



Ακολούθησε συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής την 20.09.2010, κατά την οποία σημειώθηκε ένταση μεταξύ του Προέδρου και Μελών της Αρχής για την ανωτέρω άρνησή του και διότι εν τω μεταξύ ο Πρόεδρος της Αρχής είχε ορίσει αναπληρωτή του (για τα διαστήματα απουσίας του) την Γενική Διευθύντρια Στατιστικών Ερευνών της Αρχής, παρακάμπτοντας τον Αντιπρόεδρο και τα λοιπά Μέλη της Αρχής. Για την επιλογή του αυτή, και την προφανή έλλειψη εμπιστοσύνης και διάθεσης συνεργασίας ιδίως με τον Αντιπρόεδρο της Αρχής, ο Πρόεδρος δεν παρείχε κάποια εξήγηση στο συλλογικό όργανο διοίκησης της Αρχής. Ενώ με τον τρόπο αυτό εντείνετο το αρνητικό κλίμα που είχε αρχίσει να διαμορφώνεται ως προς τον τρόπο διοίκησης της Αρχής, ο Πρόεδρος κάλεσε συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης για την 08.10.2010. Κατά την εν λόγω συνεδρίαση το θέμα που κυριάρχησε ήταν το αναθεωρημένο έλλειμμα του έτους 2009.



Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Αρχής ενημέρωσε τότε τα Μέλη της Αρχής ότι στον υπολογισμό του προς αναθεώρηση ελλείμματος του έτους 2009 θα εντάσσονταν στοιχεία από Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφελείας (ΔΕΚΟ) και από άλλους φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, χωρίς να παράσχει οποιαδήποτε εξήγηση ως προς την αιτιολογία αυτής της μεταβολής και ως προς την συνεπαγόμενη μεταβολή της μεθοδολογίας υπολογισμού του ελλείμματος, δεδομένου ότι μέχρι τότε ουδέποτε
υπολογίζονταν τέτοια στοιχεία στη διαμόρφωση του ελλείμματος. 



Σημειωτέον ότι σε καμία χώρα της Ευρωζώνης (πλην Νορβηγίας) δεν χρησιμοποιείται τέτοια μεθοδολογία υπολογισμού του ελλείμματος, παρότι ο σχετικός Κανονισμός ΕSA – 95 δεν την αποκλείει. Εξάλλου, ακόμη και εάν προέκρινε η Αρχή τη χρησιμοποίηση αυτής της ιδιαίτερα αυστηρής μεθοδολογίας, θα απαιτείτο οπωσδήποτε και πάλι να έχουν προηγηθεί στατιστικές μελέτες επί των εν λόγω επιχειρήσεων και φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, οι οποίες είναι χρονοβόρες και οι οποίες δεν είχαν μέχρι τότε διεξαχθεί. Παρά ταύτα, ο Πρόεδρος της Αρχής ανακοίνωσε την ένταξη και αυτών των επιχειρήσεων και φορέων στον υπολογισμό του αναθεωρημένου ελλείμματος έτους 2009, μη ζητώντας καν την έκδοση απόφασης της Αρχής επ’ αυτού, λόγω της έντονης διαφωνίας των Μελών της για αυτήν του την πρωτοβουλία. Εν
τέλει το αναθεωρημένο έλλειμμα του έτους 2009 περιέλαβε και αυτά τα στοιχεία, με πρωτοβουλία του Προέδρου της Αρχής και χωρίς την έκδοση σχετικής απόφασης του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής, όπως απαιτούσε ο Νόμος. 



Το αναθεωρημένο κατά τον τρόπο αυτό έλλειμμα του έτους 2009 διαβιβάσθηκε από τον Πρόεδρο της Αρχής στην Eurostat, η οποία και εν συνεχεία προέβη στην υιοθέτηση και ανακοίνωσή του. Η ενέργεια αυτή, η πλήρης παράκαμψη του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής από τον Πρόεδρό της, η άρνηση παροχής οποιασδήποτε αιτιολογίας και η άρνηση έκδοσης νόμιμης απόφασης, προκάλεσε την έντονη αντίδραση των Μελών της Αρχής και επέφερε πλέον διχόνοια, με συνέπεια τη ρήξη των σχέσεων μεταξύ Προέδρου και λοιπών Μελών της Αρχής. 



Μετά την 08.10.2010 ο Πρόεδρος της Αρχής ουδέποτε μέχρι και σήμερα συγκάλεσε εκ νέου το συλλογικό όργανο διοίκησής της, για οποιοδήποτε θέμα και παρά τις αντίθετες ρητές διατάξεις του Νόμου. 



5. Για τα κρίσιμα για το εθνικό συμφέρον αυτά γεγονότα υπήρξε ήδη τον Οκτώβριο του 2010 έντονη κινητοποίηση Μελών της Αρχής καθώς και του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων της, η οποία και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων κατέθεσε στον Πρόεδρο και τα Μέλη της Αρχής το από 08.10.2010 έγγραφό του υπ’ αριθ. πρωτ. 309 (σχετ. 1), εν συνεχεία κατέθεσε στον Υπουργό Οικονομικών το από 18.10.2010 έγγραφό του υπ’ αριθ. πρωτ.
315 (σχετ. 2), εν συνεχεία δε κατέθεσε στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων το από 25.10.2010 έγγραφό του υπ’ αριθ. πρωτ. 320, το οποίο και έλαβε από την Ειδική Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής αριθ.πρωτ. 3845/25.10.2010 (σχετ. 3), ακολούθησε δε το επίσης απευθυνόμενο στον Πρόεδρο της Βουλής από 26.10.2010 έγγραφο υπ’ αριθ. πρωτ. 321, το οποίο και έλαβε από την Ειδική Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής αριθ. πρωτ.3854/26.10.2010 (σχετ. 4). 



Με τα έγγραφα αυτά, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων επεσήμανε στους αποδέκτες τους την κρισιμότητα της κατάστασης ως προς τον τρόπο λειτουργίας της Αρχής και τον κίνδυνο που προέκυπτε από τα προβλήματα στη λειτουργία της, ζητούσε δε την άμεση θεσμική παρέμβαση του Πρόεδρου της Βουλής, η οποία εποπτεύει την Αρχή, για τη διερεύνηση και αντιμετώπιση των αναφερομένων. 



Επίσης, ετίθετο με αυτά τα έγγραφα και το μείζον ερώτημα ως προς την παραίτηση ή μη του Πρόεδρου της Αρχής από τα καθήκοντά του στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κατά τον χρόνο που είχε αναλάβει καθήκοντα στην Αρχή. 



Σημειωτέον ότι, όπως και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ρητώς ανέφερε στο ως άνω από 04.11.2010 έγγραφό του, σε περίπτωση συνδρομής τέτοιου κωλύματος υπήρχε ο κίνδυνος κακής συγκρότησης της Αρχής με συνέπεια οι πράξεις και αποφάσεις της να είναι ανυπόστατες. Τα έγγραφα αυτά παρέμειναν αναπάντητα και καμία
πρωτοβουλία δεν υπήρξε από τον Πρόεδρο της Βουλής έστω για ακρόαση Μελών της Αρχής ή του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα του Συλλόγου. Συνεπώς, η κατάσταση στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. δεν αντιμετωπίσθηκε και συνεχίσθηκε το καθεστώς που αναφέρθηκε, ούτως ώστε στην πράξη κατέληξε να διοικεί και να διαχειρίζεται αυτή μόνος του ο Πρόεδρος, ερήμην των λοιπών Μελών της. 



6. Μεσούσης της αδιέξοδης αυτής κατάστασης, τον Νοέμβριο του 2010 κυκλοφόρησαν πληροφορίες ότι ετοιμαζόταν τροποποίηση του ιδρυτικού Νόμου της ΕΛ.ΣΤΑΤ., με την οποία θα αφαιρούνταν στην ουσία οι σημαντικότερες αρμοδιότητες από τα Μέλη του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής και κάθε εξουσία θα συγκεντρωνόταν στον Πρόεδρό της. Κατ’ ουσίαν δηλαδή, θα τροποποιούνταν ο ιδρυτικός Νόμος της ανεξάρτητης Αρχής έτσι ώστε αυτή να τεθεί υπό τον πλήρη έλεγχο του Πρόεδρου της. Τότε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων κατέθεσε στον Πρόεδρο της Βουλής, τον Υπουργό Οικονομικών, τα κόμματα της Βουλής και τα ΜΜΕ, το από 04.011.2010 υπ’ αριθ. πρωτ. 327 (σχετ. 5) και το από 13.12.2010 υπ’ αριθ. πρωτ. 6 (σχετ. 6) έγγραφά του, με τα οποία επεσήμαινε τους κινδύνους που προκαλούσε η σκοπούμενη τροποποίηση του Νόμου για την ανεξαρτησία της Αρχής. Παρά ταύτα, ψηφίσθηκε από τη Βουλή ο Νόμος 3899/2010 (ΦΕΚ Α΄ 212 / 17.12.2010), και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ούτως ώστε πράγματι αφαιρέθηκε από τα Μέλη της Αρχής στο μέγιστο βαθμό η αποφασιστική τους
αρμοδιότητα και το συλλογικό όργανο διοίκησης αυτής απώλεσε τις πλείστες αρμοδιότητές του υπέρ του Προέδρου της Αρχής. 



Έκτοτε η άσκηση της διοίκησης και διαχείρισης της Αρχής μόνο από τον Πρόεδρό της (ακόμη και όπου παραμένουν αρμοδιότητες του συλλογικού οργάνου διοίκησής της) έχει παγιωθεί. Για τη συνεχιζόμενη μη σύγκληση του συλλογικού οργάνου διοίκησης της Αρχής από τον Πρόεδρό της έχω απευθύνει σε αυτόν το από 11.07.2011 έγγραφό μου (σχετ. 7), το οποίο παραμένει αναπάντητο. 



7. Κατόπιν των ανωτέρω, και συνοψίζοντας τα σημαντικότερα από τα επιμέρους ζητήματα που έχουν ανακύψει ως προς το έργο και τον τρόπο λειτουργίας της ΕΛ.ΣΤΑΤ., πρέπει να επισημανθούν ιδίως τα εξής:



i. Το κυριότερο, η έλλειψη αιτιολογίας, μεθοδολογικής υποστήριξης και προεργασίας ως προς την ένταξη επιχειρήσεων και φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα
στον υπολογισμό του αναθεωρημένου ελλείμματος έτους 2009. 



ii. Η έλλειψη απάντησης ως προς την ύπαρξη ασυμβιβάστου στο πρόσωπο του Προέδρου της Αρχής λόγω παράλληλης ύπαρξης σχέσης εξαρτημένης εργασίας με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. 



iii. Η μη θέσπιση Κανονισμού Λειτουργίας και Διαχείρισης της Αρχής, παρά την αντίθετη επιταγή του Νόμου.



iv. Η μη θέσπιση Κανονισμού Στατιστικών Υποχρεώσεων από την Αρχή, παρά την αντίθετη επιταγή του Νόμου. 



v. Η μη υποβολή Έκθεσης Πεπραγμένων από την Αρχή στη Βουλή των Ελλήνων για το έτος 2010, παρά την αντίθετη επιταγή του Νόμου. 



vi. Η μη έγκριση του Ετησίου Στατιστικού Προγράμματος της Αρχής, το οποίο υποβάλλεται στη Βουλή, στον Υπουργό Οικονομικών και στη Εurostat, παρά την αντίθετη επιταγή του Νόμου. 



vii. Η μη ψήφιση του Προϋπολογισμού της Αρχής για το έτος 2011, παρά την αντίθετη επιταγή του Νόμου.



8. Συνέπεια των ανωτέρω είναι η καθολική δυσλειτουργία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. ως προς μείζονα ζητήματα που αφορούν στο σκοπό της. Τούτο χαρακτηριστικά κατέστη πρόδηλο με τα προβλήματα που ανέκυψαν ως προς την Απογραφή Κατοικιών – Πληθυσμού ετών 2010 – 2011, για τη ρύθμιση της οποίας και χρειάσθηκε εν τέλει η έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. 



9. Κατόπιν των ανωτέρω, τίθεται το ερώτημα με ποια αιτιολογία και προς ποίο σκοπό εμφανίζεται ο Υπουργός Οικονομικών να προωθεί στη Βουλή ρύθμιση για την εκ του νόμου λήξη της θητείας Μελών της Αρχής. Πέραν του ότι νομικώς είναι διερευνητέο κατά πόσον επιτρέπεται η έκδοση ατομικού νόμου, με τρόπο μάλιστα που οι ενδιαφερόμενοι στερούνται της δυνατότητας παροχής σε αυτούς αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας ενώπιον της ακυρωτικής διοικητικής Δικαιοσύνης, τίθεται το μείζον ερώτημα κατά πόσον, εν τέλει, στην πράξη αυτή μέλλει να περιορισθεί η μέχρι σήμερα άσκηση εποπτείας από τη Βουλή στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. Και το κατά πόσον με την προτεινόμενη αυτή ρύθμιση εξυπηρετείται ο σκοπός του Νόμου, η διαφάνεια και ανεξαρτησία στη λειτουργία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., και το δημόσιο συμφέρον. 



10. Επομένως, σας γνωρίζω τα ανωτέρω για τις δικές σας ενέργειες και σας δηλώνω σαφώς πως προτίθεμαι να συνεχίσω να ασκώ τα καθήκοντά μου ως Μέλος της ΕΛ.ΣΤΑΤ. κατά τον τρόπο που επιτάσσει ο Νόμος και η συνείδησή μου. 

Κωνσταντίνος Σκορδάς του Θεοδώρου
Οικονομολόγος
Μέλος Ελληνικής Στατιστικής
Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής
Πειραιώς 46 και Επονιτών
Πειραιάς 18510


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


ArchOikos_____________



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κόσμιος σχολιασμός είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτος.






Νομοθετικό Έργο (και διαβούλευση)
Ελληνική Βουλή




Ευρωπαϊκή Ένωση &
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο






Υπό-δομές... έρχεται η ανάπτυξη;!

**Τουλάχιστον ας ξέρουμε! _____________(feeds από ypodomes.com)





Προσφορές δωρεάν (1 έτος) σε software και games που κανονικά θα πληρώνατε!!!